top of page

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Τα προϊόντα που μπαίνουν και τι συμβαίνει με το ψωμί


Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για το «καλάθι του νοικοκυριού» ώστε, σύμφωνα με τον στόχο του υπουργείου Ανάπτυξης, να μπορέσει το νέο αυτό «εργαλείο» να τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές Νοεμβρίου.


Παράλληλα, νωρίτερα αναμένεται η σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, κάτι που περιμένουν και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για να προχωρήσουν στη συνέχεια στη διαμόρφωση του καλαθιού με τα τελικά προϊόντα.


Εν τω μεταξύ στις αρχικές κατηγορίες που είχαν ανακοινωθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης έχουν πλέον «κλειδώσει» μικρές αλλαγές. Στο καλάθι αναμένεται να μπουν τα όσπρια και το αλεύρι που δεν υπήρχαν αρχικά και αντίθετα να βγουν, τα αναψυκτικά και το εμφιαλωμένο νερό. Τα δύο που εισάγονται, καθώς αποτελούν προϊόντα βασικής ανάγκης όπως και οι υπόλοιπες κατηγορίες που συνθέτουν το καλάθι.


Αντίθετα τα αναψυκτικά βγαίνουν καθώς δεν θεωρούνται προϊόντα βασικής ανάγκης και είχαν αρχικά συμπεριληφθεί λόγω της υψηλής τους κατανάλωσης ενώ το εμφιαλωμένο νερό επειδή λόγω του υψηλού ανταγωνισμού στην κατηγορία δεν καταγράφονται υψηλές ανατιμήσεις.


Το ψωμί και το αίτημα των αρτοποιών

Το «καλάθι του νοικοκυριού» βρέθηκε στο επίκεντρο και της συνάντησης που είχαν μέσα στην εβδομάδα η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη.


Όπως έγραφε το CNN Greece, oι αρτοποιοί έθεσαν στον υπουργό Ανάπτυξης το ζήτημα για το γεγονός ότι το ψωμί συμπεριλαμβάνεται στη λίστα ωστόσο, σημείωναν πως μόνο στους φούρνους διατίθεται φρέσκο και εκείνο των σούπερ μάρκετ είναι κατεψυγμένο, επομένως θα πρέπει αυτό να διευκρινίζεται. Όπως αντίστοιχα γίνεται με το κρέας, το οποίο στη λίστα διευκρινίζεται ότι μπαίνει μόνο το συσκευασμένο (χοιρινό και κοτόπουλο) καθώς και στα λαχανικά που μπαίνουν μόνο τα κατεψυγμένα.


Παράλληλα, τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έγιναν ζυμώσεις προκειμένου ενδεχομένως κι άλλοι κλάδοι της αγοράς όπως τα αρτοποιεία θα μπορούσαν να αναλάβουν κι εκείνες -από τη δική τους μεριά- αντίστοιχες πρωτοβουλίες, ώστε σε προϊόντα τους να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις.


Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης διευκρίνιζαν στο CNN Greece ότι δεν πρόκειται σε αυτή την περίπτωση για αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση με εκείνη που θα ισχύσει για τα σούπερ μάρκετ, αλλά για προσδοκία ότι το εργαλείο του «καλαθιού του νοικοκυριού» θα μπορούσε να κινητοποιήσει και άλλους κλάδους, ώστε να αναλάβουν από μέρους τους πρωτοβουλίες.


Σχετικά με αυτό πάντως, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας, Μιχάλης Μούσιος σημειώνει στο CNN Greece ότι κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί στον συγκεκριμένο κλάδο. Κι αυτό καθώς τα περισσότερα αρτοποιεία στη χώρα είναι μικρές, οικογενειακές επιχειρήσεις που διαθέτουν συγκεκριμένο αριθμό προϊόντων. «Θα ήταν αντισυναδελφικό για τους φούρνους που διαθέτουν για παράδειγμα λίγες κατηγορίες ψωμιού να διαμορφωνόταν μία αντίστοιχη λίστα, την ίδια στιγμή που άλλα αρτοποιεία διαθέτουν μεγαλύτερο εύρος προϊόντων» εξηγεί ο κ. Μούσιος.

Comments


logo 31.png
bottom of page