Αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων - "Γκρίνια" για το σύστημα "bubble"
top of page

Αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων - "Γκρίνια" για το σύστημα "bubble"


Ελαφρώς καλύτερα από τις αρχικές προβλέψεις κινείται η κρουαζιέρα στη χώρα μας το φετινό καλοκαίρι, με τον Ιούλιο να σηματοδοτεί την άφιξη αρκετών νέων πλοίων.


Οι φορείς διαχείρισης των λιμένων που λειτουργούν ως home ports δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις, δεδομένης φυσικά και της ιδιαίτερης κατάστασης που έχει επιφέρει η πανδημία στον τουρισμό.


Πέρα από τους συνήθεις προορισμούς, δυναμικά έχει μπει φέτος στο "παιχνίδι" και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο μετά από 15 χρόνια, έγινε home port και η διοίκηση του ΟΛΘ επιδιώκει να "τρέξει" πρωτοβουλίες για να καθιερωθεί ως προορισμός κρουαζιέρας.


Στο 35% του 2019 η κίνηση

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, στα μεγάλα λιμάνια κρουαζιέρας της χώρας, θα ανακτηθεί φέτος περίπου το 30-35% της κίνησης του 2019, όταν είχε σημειωθεί ρεκόρ αφίξεων επιβατών.


Ειδικότερα, το 2019 καταγράφηκαν 3.899 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 5.537.500 αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας. Πέρυσι, τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 204 και 66.874.


Σημειώνεται ότι τα κρουαζιερόπλοια δε λειτουργούν στο 100% της πληρότητας. Ενδεικτικά το Mein Schiff 5 της TUI Cruises, το οποίο έχει ως home port το Ηράκλειο μεταφέρει περίπου 1.000 επιβάτες (χωρητικότητα 2.500) ενώ το AIDAblu (χωρητικότητα 2.714) της AIDA Cruises με home port την Κέρκυρα μεταφέρει περίπου 800 τουρίστες.


Πλήγμα το σύστημα "bubble"

Ωστόσο, παρά το θετικό κλίμα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, διατυπώνονται προβληματισμοί και ανησυχίες για τη μέχρι τώρα ελλιπή διασύνδεση των επιβατών με τις αγορές των νησιών.


Αυτό διότι λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας, αρκετές εταιρείες εφαρμόζουν το σύστημα "bubble", δεν επιτρέπουν, δηλαδή, στους τουρίστες να μετακινηθούν ελεύθερα στα νησιά, παρά μόνο μέσω προγραμματισμένων εκδρομών.


Το εν λόγω θέμα "καίει", όπως γίνεται αντιληπτό, τους μαγαζάτορες στις τοπικές αγορές, οι οποίοι περιμένουν αντίστοιχο τζίρο από την κρουαζιέρα.


Πάντως και καθώς περνούν οι μέρες, φαίνεται να αλλάζει λίγο η κατάσταση. "Ανοίγουν σιγά σιγά οι εκδρομές, αλλά όχι ακόμα από όλες τις εταιρείες" επισημαίνει στο Capital.gr o Μηνάς Παπαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, περιοχή που πρωταγωνιστεί στο "restart" της κρουαζιέρας.


"Ελπίζω κάποια στιγμή να ανοίξουν κανονικά, ώστε να δουν λίγο φως και τα μαγαζιά στην πόλη" προσθέτει ο κ. Παπαδάκης, προσβλέποντας στην επιτάχυνση των εμβολιασμών.


Τα πλοία του Ιουλίου

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από τις εταιρείες, τα πλοία που αναμένεται να χρησιμοποιήσουν ως home ports ελληνικούς προορισμούς τον Ιούλιο είναι τα εξής: Celebrity Apex (Πειραιάς), Mein Schiff 5, AIDAblu, Celestyal Crystal (Πειραιάς), Celestyal Olympia (Λαύριο), Norwegian Jade (Πειραιάς), Silver Moon (Πειραιάς), Europa 2 (Ηράκλειο), Seabourn Ovation (Πειραιάς), Le Lyrial (Πειραιάς και Βενετία), Le Bougainville (Πειραιάς), Wind Star (Πειραιάς), Club Med 2 (Πειραιάς και Γαλλία), La Belle de L'Adriatique (Πειραιάς και Ντουμπρόβνικ), SeaDream I (Πειραιάς) και Galileo (Πειραιάς).


Γενικότερα ταξίδια στην Ελλάδα θα κάνουν τα MSC Orchestra, MSC Magnifica, Costa Deliziosa, Viking Venus και Viking Sea.


Νέα πλοία εκτιμάται ότι θα καταπλεύσουν στους ελληνικούς λιμένες τον Αύγουστο.

logo 31.png
bottom of page